Της Δάφνης Δασκαλάκη,
Η πορεία ενός από τα πιο επιτυχημένα περιοδικά μόδας, από την ίδρυση του μέχρι σήμερα. Γιατί… «αν δεν είναι στη Vogue, δεν είναι στη μόδα».
Λέγεται ότι η μόδα δεν ήταν ποτέ η ίδια μετά την άφιξη της Vogue. Έγινε ένας καθρέφτης του τι είναι μοντέρνο και καλαίσθητο στην κοινωνία. Περισσότερο από κάθε άλλο περιοδικό μόδας, η Vogue εκπροσωπεί τους στόχους των πολιτισμικά σοφιστικέ γυναικών. Μέσα από μια αξιοζήλευτη λειτουργία, αποτέλεσε μια γιορτή των γυναικών σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο. Έγινε ένα οπτικό και λογοτεχνικό αρχείο της γυναίκας και κατάφερε να προωθήσει ένα τρόπο ζωής και να αγκαλιάσει τη μόδα μέσα από τα άρθρα και τις εκδηλώσεις της.
Η Vogue, αποτελεί το αποτέλεσμα του οράματος του Arthur Baldwin Turnure για την ίδρυση ενός περιοδικού εβδομαδιαίας κυκλοφορίας, το 1892. Μετά το θάνατο του, το 1909, την διεύθυνση του περιοδικού ανέλαβε ο Condé Nast επιφέροντας νέες αλλαγές με πρώτη αυτή της μετατροπής της έκδοσης του περιοδικού από εβδομαδιαία σε δισεβδομαδιαία.
Η κυκλοφορία του περιοδικού επεκτάθηκε στην Ισπανία, στη Βρετανία και στη Γαλλία όπου στις δύο τελευταίες σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Ο αριθμός εκδόσεων του περιοδικού και το κέρδος αυξήθηκαν θεαματικά.
Τη δεκαετία του 1960, την αρχισυνταξία του περιοδικού ανέλαβε η Diana Vreeland. Το περιοδικό άρχισε να απευθύνεται στη νεολαία της σεξουαλικής επανάστασης δίνοντας έμφαση στη σύγχρονη μόδα και στις ανοιχτές συζητήσεις για τη σεξουαλικότητα.
Το 1973, η κυκλοφορία της Vogue έγινε μηνιαία και υποβλήθηκε σε εκτεταμένες συντακτικές και υφολογικές αλλαγές για να μπορέσει να ανταποκριθεί στον τρόπο ζωής των αναγνωστών της.
Το 1988, τη σύνταξη του περιοδικού ανέλαβε η Anna Wintour, η οποία εργάστηκε σκληρά για την προστασία της υψηλής θέσης και της φήμης του περιοδικού μεταξύ των εκδόσεων της μόδας. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, κρίθηκε αναγκαία η εστίαση σε νέες πιο προσιτές ιδέες για τη μόδα που απευθύνονταν σε ένα ευρύτερο κοινό. Το γεγονός αυτό απέφερε μεγάλα ποσοστά κυκλοφορίας ενώ επέτρεψε στους συντάκτες του περιοδικού να ανακαλύψουν νέες τάσεις της μόδας όπου ο καθένας θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά. Σημαντικό σημείο των εκδόσεων της Vogue υπό το πρίσμα της Wintour ήταν η καθιέρωση του τζίν παντελονιού ως ένα απαραίτητο κομμάτι της γυναικείας γκαρνταρόμπας.
Τη σύνταξη του περιοδικού μετά την Anna Wintour, ανέλαβαν η Liz Tilberis και η Alexandra Shulman, η οποία παραμένει μέχρι και σήμερα.
Η Vogue στην Ελλάδα έκλεισε το Φεβρουάριο 10 χρόνια επιτυχημένης κυκλοφορίας από τις εκδόσεις Λυμπέρη κεντρίζοντας το ενδιαφέρον κάθε γυναίκας με το γνωστό πλέον σλόγκαν «αν δεν είναι στη Vogue, δεν είναι στη μόδα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου