Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

Beyond Dress Codes

Της Δάφνης Δασκαλάκη, 
 
Το «πάντρεμα» της ελληνικής παράδοσης με τη σύγχρονη μόδα παρουσιάζει η θεματική έκθεση "Beyond Dress Codes: Σύγχρονοι Σχεδιαστές διαλέγονται με την Ελληνική Παραδοσιακή Φορεσιά".

Η έκθεση «Beyond Dress Codes: Σύγχρονοι σχεδιαστές διαλέγονται με την Ελληνική Παραδοσιακή Φορεσιά» συνδέει την τοπική ενδυματολογική παράδοση με δημιουργίες γνωστών ελλήνων και ξένων σχεδιαστών μόδας στην απόπειρα να φανερώσει την διαρκή σχέση επιρροής αλλά και των διαλόγων ανάμεσα στην ελληνική παραδοσιακή ενδυμασία και τις σύγχρονες τάσεις της μόδας. Με αυτόν τον τρόπο η ελληνική παραδοσιακή ενδυμασία αναδεικνύεται όχι ως πεπερασμένο μουσειακό είδος αλλά ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας με το διαχρονικό ενδιαφέρον.
Η έκθεση πλαισιώνεται με έργα των σχεδιαστών: Γιώργου Ελευθεριάδη, Σοφίας Κοκοσαλάκη, Θάνου Κυριακίδη, Άγγελου Μπράτη, Δημήτρη Ντάσιου, Deux Hommes, Jean Paul Gaultier, John Galliano, Ioannis Guia, Mastori*Motwary, MiRo, Parthenis.
Την οργάνωση της έκθεσης έχει αναλάβει η Ελληνοαμερικάνικη Ένωση από τις 27.9 μέχρι τις 27.10 με ελεύθερη είσοδο.

Parthenis
Parthenis:
Ο οίκος Παρθένης «Parthenis» είναι εγγενώς ελληνικός. Η ελληνική ταυτότητα σήμερα είναι σύνθετη και πολύπλευρη. Κλασικά, φολκλόρ και σύγχρονα στοιχεία λειτουργούν παράλληλα ως έμπνευση. Στην περίπτωση «Parthenis» αυτές οι αναφορές λειτουργούν ως υπαινιγμοί και δεν ακολουθούνται κατά γράμμα. Διυλίζονται και ραφινάρονται σε τέτοιο βαθμό, ώστε να λειτουργούν μέσα  στα πλαίσια του άνετου και διαχρονικού στυλ που χαρακτηρίζει τον οίκο.

Σοφία Κοκοσαλάκη
Σοφία Κοκοσαλάκη:

Η Ελληνική Παραδοσιακή Φορεσιά αποτελεί διαρκή πηγή έμπνευσης χάρη στην τεράστια ποικιλομορφία και τον πλούτο της: από τις λιτές παραδοσιακές φορεσιές της Κρήτης και του Πόντου έως τις περίτεχνες γυναικείες ενδυμασίες των νήσων τις οποίες κοσμούν πλούσια κεντήματα και πλουσιοπάροχα κοσμήματα. Η προσέγγιση είναι πάντα αφαιρετική. Μπορεί να είναι είτε μια γραμμική ερμηνεία ενός διακοσμητικού στοιχείου, όπως η μπορντούρα ενός καφτανιού, η άκρη ενός ντεκολτέ ή ο όγκος ενός μανικιού. 

Deux Hommes
Deux Hommes:

Η επιλογή των συγκεκριμένων outfits σχετίζεται περισσότερο με την χρωματική παλέτα, την υφή των υλικών και το ντύσιμο σε αλλεπάλληλα επίπεδα που συναντούσε κανείς στις παραδοσιακές ενδυμασίες της ελληνικής υπαίθρου. Επίτηδες απουσιάζουν τα έντονα διακοσμητικά στοιχεία και οι προφανείς folklore αναφορές που χαρακτηρίζουν τις επίσημες στολές, δίνοντας τη θέση τους σε μία πιο χαμηλόφωνη, διακριτική και τελικά εκσυγχρονισμένη αίσθηση της ελληνικής φύσης, ιστορίας και παράδοσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου